lördag 31 augusti 2013

Bokbloggsjerka

Upptäckte det här med bokbloggsjerka nu idag, och vilken perfekt tajming eftersom den sträcker sig över helgerna!

Frågan den här veckan är vilken/vilka böcker jag längtar efter mest just nu. Såhär svarar jag på det:




Jane Eyre av Charlotte Brontë, där jag har hittat en upplaga från Barnes & Noble jag absolut måste ha. Den finns inte på någon av de svenska sidorna där man kan beställa böcker, men har tänkt kolla The English Bookshop här i Uppsala i eftermiddag, annars får jag kanske beställa den från Barnes & Noble om det ens går.



 






Trust Your Eyes av Linwood Barclay, som jag upptäckte genom den riktade reklamen på Facebook. Jag är det perfekta offret för sådan reklam, och tror att jag skulle gilla Barclays typ av deckare, och tänkte börja med den här.





 



En man som heter Ove av Fredrik Backman, som jag har hört ska vara så rolig och bra.







Det var dessa jag kunde komma på just nu, eftersom jag dumt nog skrivit upp min "önskelista" på en lapp vid datorn, som jag sedan slängt.. Så kan det gå, måste komma på ett bättre sätt att komma ihåg vad jag vill läsa.

13 kommentarer:

  1. Trust your eyes är riktigt bra!

    Jag kan varmt rekommendera Evernote, det är en digital anteckningsbok och det finns ingen risk att den skulle kunna slängas bort av misstag.

    Välkommen till jerkan förresten!

    // Annika (ttp://alkb.se)

    SvaraRadera
  2. Åh, Jane Eyre gillar jag riktigt mycket - och En man som heter Ove har jag hört talas om, får kolla upp det! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya bloggen, ge inte upp även om det går trögt i början. Den där Ove blir jag bara mer och mer nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. När det gäller Jane Eyre - om det är den läderinbundna http://www.bokus.com/bok/9781435129740/jane-eyre/ du söker så har både Bokus och Adlibris i princip hela serien. Jag håller själv på att samla på mig dem en i taget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju faktiskt den! Helt otroligt att jag missade den när jag letade, har redan Sense and Sensibility och Pride and Prejudice på väg ur den serien, tycker de är så fina. :) Tack så mycket!

      Radera
    2. De är jättefina och så luktar de ju så gott! Ska man söka rätt på dem hos Bokus och Adlibris så får man söka på boknamnet och sen bara bläddra, eller så söker man på förlaget och bläddrar - det är inte helt lätta att hitta där ändå. Förresten - kul att ngn till från Uppsala bokbloggar!

      Radera
    3. Verkligen superfina! Letade mest på adlibris, och försökte söka fram bara de Jane Austen (till exempel) och välja bara Barnes & Noble, men jag tror inte adlibris är helt klara med sin sida, för det gick då inte.. Haha, ja, eller hur! :)

      Radera
  5. Jag har inte heller läst En man som heter Ove, men jag ska försöka göra det snart :)

    SvaraRadera
  6. En man som heter Ove måste ni bara läsa, alla ni som inte gjort det. Jag tyckte så himla mycket om den!

    SvaraRadera
  7. Åhh, snygg upplaga av Jane Eyre!

    SvaraRadera
  8. Ser ut som om du har många spännande böcker att se fram emot :)

    SvaraRadera
  9. Ove är en fantastisk bok och jag rekommenderar den till alla :)

    SvaraRadera
  10. Har läst Ove och var alldeles överraskat omtumlad och förtjust efteråt, inte alls vad jag väntade mig. Jane Eyre ligger i min läsa hög, tillsammans med Svindlande Höjder. Tänkte läsa dem när jag oxå fått tag i Agnes Grey, en systrarna Bronte- maraton...

    SvaraRadera