tisdag 27 augusti 2013

Om bloggen

Mitt namn är alltså Liselotte, och till vardags pluggar jag juridik i Uppsala. På min fritid läser jag en hel del, och gillar att leta nya romaner att läsa. Man kan nog säga att jag även samlar på böcker, och jag föredrar lite därför att ha böckerna inbundna, även om jag gärna läser pocketböcker eller har dem inlagda på min surfplatta.

Jag ska försöka uppdatera bloggen så ofta jag har tid till, en målsättning är varannan dag. Då kommer jag lägga upp en recension (alltid utan spoilers) eller ett inlägg om mina senaste bokinköp. Jag ska också försöka använda mig av kategorier för olika genrer och ge varje roman tre beskrivande ord. Allt beror lite på de funktioner blogger har, eftersom jag aldrig använt mig av blogger tidigare har jag ingen större koll på vad man kan och inte kan göra.

Jag försöker att läsa böcker på originalspråk, men det är begränsat till svenska och engelska. Det innebär att böcker skriva på engelska försöker jag få tag på och läsa på engelska, och böcker skrivna på alla andra språk läser jag på svenska. Det är dels för att det är ett bra sätt att bevara engelskan på, men också för att det känns lite bättre att läsa författarens egna ord.

Hoppas att min blogg ska kunna motivera just dig i ditt läsande, och hjälpa dig utforska nya genrer och författare! Jag tar alltid tacksamt emot lästips. Den första recensionen bör komma inom kort.

1 kommentar:

  1. Kul att hitta en bokbloggare som är ungefär lika ny som jag på området! Lycka till! Ser fram emot att läsa tips hos dig.

    SvaraRadera