fredag 20 september 2013

Bokbloggsjerka 20 - 23 september

Jag ska försöka hitta orken att skriva en recension nu i helgen, men så länge nöjer jag mig med att svara på Annikas fråga i veckans bokbloggsjerka!

Frågan är om man tycker bäst om standalones eller bokserier. Mycket svår fråga, tycker jag, eftersom jag älskar många standalones. Jag måste nog säga att jag ändå tycker att bokserier är bland det bästa som finns; man får lära känna karaktärerna på ett sätt som man kanske inte alltid gör i standalones. För mig blir det självklara fantasy-/sci-fi-serier, där det ju finns otaliga serier att välja mellan. En tidigare favorit, där den sista boken kom ut i maj är serien om Sookie Stackhouse! Grymt besviken över hur den slutade, men fram tills den var den jättebra!

Nu tänkte jag återgå till Heathcliff och Catherine och förhoppningsvis hinna med några sidor innan middagen.

8 kommentarer:

  1. Både serier och fristående har ju sin charm och jag kan nog tycka att det är skönt att bryta av med en fristående då och då.

    SvaraRadera
  2. Det värsta med serier är ju om sista boken inte alls är så som man hoppats!! :(

    SvaraRadera
  3. Fantasy kommer väldigt ofta i serier!

    SvaraRadera
  4. En riktigt bra serie är oslagen, men för min del är det sällan som jag träffar på dessa. Kanske är jag för kräsen.

    SvaraRadera
  5. En bra roman är ju ändå en roman och få serier håller samma klass som de bästa romanerna, tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Har bara sett Sookie Stackhouse som teveserie, men kanske skulle jag testa bokserien också...

    SvaraRadera
  7. jag kan verkligen inte bestämma vad det är jag föredrar. Jag kom fram till att jag föredrar att läsa böcker helt enkelt :-) har inte läst någon bok av Harris, kanske borde göra det!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar serier, gärna långa, företrädesvis deckare, men kan tänka mig att blanda upp med standalones...

    SvaraRadera