lördag 7 september 2013

Bokbloggsjerka - 5 miljoner rikare

I veckans bokbloggsjerka frågar Annika vad vi skulle göra om vi plötsligt blev fem miljoner kronor rikare. Jättesvår fråga, men jag tror typ att jag skulle lägga pengarna på en bostadsrätt eller villa eftersom vi i nuläget bor i en studentlägen. Vår lägenhet nu är inte fyskam, tre rum med uteplats. Eftersom det är en studentlägenhet har vi dock hela tiden vetat att vi inte kommer kunna bo här när jag är klar med min utbildning (om två år) och även fast vi redan bott här i tre känns det lite provisoriskt. Hade varit jätteskönt att köpa något som känns som ett mer permanent hem.

Förhoppningsvis skulle det finnas lite kvar av pengarna, och det blir nog resor, riktigt fin ny TV och en massa böcker för de pengarna! Kanske att jag skulle bli en riktig boksamlare och köpa riktiga dyrgripar till böcker? Måste ju fylla mitt bibliotek med något (självklart har eventuell bostadsrätt/villa ett bibliotek!).

Vilka drömmar.. Men nu tillbaka till verkligheten - bara att byta om och gå till tåget, idag vankas det Tjejmilen med mamma!

9 kommentarer:

  1. Bostad är det många som funderat på i veckans jerka. Själv väljer jag att bygga till den jag redan har.

    SvaraRadera
  2. Hade också satsat på en bostad eftersom vi bor väldigt trångt så hade det varit skönt med något större. Och gärna en fin uteplats där hunden hade kunnat springa fritt :)

    SvaraRadera
  3. Ja, men det tänkte jag inte på- att börja samla på dyrgripar till böcker, det hade varit kul!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle också satsa på en ny bostad! Vad kul med en till jurist i bokbloggsvärlden, förresten ;)

    SvaraRadera
  5. Jag hade gärna ägt min lägenhet om jag hade kunnat betala kontant för den :)

    SvaraRadera
  6. De flesta verkar vilja ha ett bibliotek! Även jag!

    SvaraRadera
  7. Man kan tänka sig att det borde vara en enkelt fråga - finns ju hur mycket som helst som man vill köpa och uppleva, men inte så enkelt att svar på trots allt!

    SvaraRadera
  8. De flesta verkar vilja ha ett eget bibliotek, och det gör jag också :)

    SvaraRadera
  9. Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet!

    SvaraRadera