söndag 1 september 2013

Bokinköp

Igår var jag på stan för att köpa lite anteckningsblock och pennor inför kommande termin, och passade på att gå förbi The English Bookshop för att se om de hade den där Jane Eyre som jag vill ha. Den fanns inte (men den är på väg till mig från bokus istället), men då kände jag istället att jag kanske ska testa en helt okänd titel av en helt okänd författare, så jag gick runt lite och letade efter något som fångade mitt intresse. Eftersom jag nyligen upptäckt att jag har pinsamt lite kriminalromaner i bokhyllan (både den för lästa och den för olästa böcker) tänkte jag att det får bli en sådan. Efter att ha kollat runt ett tag bestämde jag mig för en bok med en spännande titel och framsida. Jag vet typ inte ens vad den handlar om, men jag tror det kan vara bra!

The Keeper av Luke Delaney. Jag får nog återkomma med mer om den när jag läst den, för baksidan (som är på insidan på omslaget) säger väldigt lite om handlingen.

Jag tycker hursomhelst att det är det som är det bästa med fysiska bokaffärer. Mycket lättare att hitta nya spännande titlar och författare! Kriminalromaner är också något jag tror jag ska försöka bekanta mig mer med de närmaste månaderna. Har någon något förslag på en bra kriminalroman?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar