måndag 2 september 2013

Lyrans tematrio - tegelstenar

Måste ju bara vara med på Lyrans tematrio denna vecka, då det är minnesvärda tegelstenar som gäller. Mina minnesvärda tegelstenar är som följer (jag drar för övrigt gränsen vid 600-700 sidor):

Stone of Tears av Terry Goodkind (703 sidor) - den andra delen i Goodkinds Sword of Truth-serie som verkligen är jättebra! Den läste jag i våras, och kunde knappt lägga ifrån mig den. Har tredje delen ståendes i bokhyllan och tänker ta tag i den så småningom. Får recensera den vid tillfälle..
A Storm of Swords av George R.R. Martin (924 sidor) - tredje delen i Martins A Song of Ice and Fire, som jag äntligen läste ut igårkväll. Den har varit fantastiskt händelserik, jag har varit chockad hälften av tiden och ja, den har varit fantastisk. Kommer en recension så småningom, men tänker börja med att recensera den första boken.
Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K. Rowling (766 sidor) - verkligen en minnesvärd bok! Den första av Harry Potter-böckerna jag läste på engelska direkt den kom ut, och säkert den första längre boken jag läste på engelska överhuvudtaget. Harry Potter överlag är typ min uppväxt, så.

Fantasy för hela slanten, men det är väl mest sådana jag har i bokhyllan som är lite längre. Har Brott och straff i min olästa bokhylla, och vill läsa Anna Karenina, men har inte riktigt kommit till det.

6 kommentarer:

  1. Älskade A Storm of Swords. Önskar han kunde skriva klart sjätte delen snart.

    SvaraRadera
  2. Harry Potter är säkert mångas första möte med tegelstenar!

    SvaraRadera
  3. Harry förstås, en lättläst och bra slags tegelsten.

    SvaraRadera
  4. Har nyligen läst första delen i sagan om is och eld. Helt fantastiskt bra!!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dem (inte ens Harry Potter) men de finns i vår bokhylla, för det här är min mans typ av böcker!

    SvaraRadera