tisdag 3 september 2013

Mina verkliga tegelstenar

Igår skrev jag om minnesvärda tegelstenar, men idag blir det mina verkliga tegelstenar. De är tunga på alla sätt och vis! Det rör sig om kurslitteraturen till det block jag läser först den här terminen - folkrätt och EU-rätt. Alla förutom fördragssamlingen från EU är på ganska tung engelska.

Totalt 2891 sidor att försöka tröska igenom, det tar mycket tid och energi. Pedagogiska läroböcker, men enormt tröglästa.

Så det är tur att jag har The Cuckoo's Calling att varva med, hittills har den gjort ett mycket gott intryck på mig! En riktig recension kommer direkt jag har läst ut den.

Imorgon tänker jag publicera min recension av A Game of Thrones av George R.R. Martin. Känns ju konstigt att börja med tredje boken i en serie, även om det var den jag läste ut natten till igår. Planerar att recensera även A Clash of Kings och A Storm of Swords, men funderar fortfarande på hur jag ska kunna beskriva dem på ett fullt sätt utan att spoila något innehåll.. Återkommer om det.

Trevlig tisdag och på återseende imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar