tisdag 10 september 2013

Tematrio - tunnisar

Lyrans tematrio den här veckan var tunna böcker, inte helt enkelt att hitta bland romansamlingen.. Lyckades hitta tre som höll sig inom gränsen i alla fall!

Ian McEwans Cementträdgården är lite drygt 150 sidor, men är en ganska intressant roman om att växa upp, om än under väldigt märkliga förhållanden. Kan vara att jag skriver en recension om den snart, upptäckte den lite igen tack vare den här utmaningen!

Tingsnotariens Dagbok från Obygdens tingsrätt är en liten bokversion av en riktigt bra blogg av en tingsnotarie på en tingsrätt som är väldigt ärlig och utlämnande. Författaren är anonym och det är inte helt säkert vilken tingsrätt det handlar om, även om jag har mina aningar.

Fantastic Beast & Where To Find Them av den fiktiva Newt Scamander är väldigt kort, och innehållet är väl inte sådär jätteintressant förutom de anteckningar och annat kladd från Harry, Ron och Hermione som finns där i som gör den riktigt rolig att bläddra igenom.

En riktigt rolig utmaning denna vecka, och extra kul eftersom jag då återupptäckte Cementträdgården som stått och samlat damm i bokhyllan sedan jag läste den.

4 kommentarer:

  1. Alltid kul att återupptäcka saker!

    SvaraRadera
  2. Ian McEwan gillar jag! Har inte läst just den här, så det får jag kanske ta tag i!

    SvaraRadera
  3. Var hittade du en upplaga av Tingsnotariens Dagbok från Obygdens tingsrätt? Jag försöker hitta men kan inte finna någon. Tyckte bloggen var otroligt roligt när den skrevs och skulle gärna vilja få tag på boken.

    SvaraRadera
  4. Det var min mamma som lyckades! Hon skrev till tingsnotarien via bloggen, och hen hade några exemplar, så mamma fick köpa ett :-) fick den i födelsedagspresent!

    SvaraRadera