tisdag 17 september 2013

Top Ten Tuesday - att läsa hösten 2013

Har tänkt länge att försöka hänga på en Top Ten Tuesday, men har aldrig tyckt att jag kunnat få till något bra, men den här veckan var det desto enklare! Man ska lista tio böcker som man planerar att läsa under hösten 2013. Problemet för mig blir väl att sålla bland alla böcker jag vill läsa, och att sedan hålla mig till min lista. De första två var väl egentligen de enda enkla..

Pride and Prejudice av Jane Austen (en del av min tre på tre)
Emma av Jane Austen (också en del av min tre på tre)
Häxans tid av Árni Thórarinsson
Trust Your Eyes av Linwood Barclay
The Magicians av Lev Grossman
Divergent av Veronica Roth
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
A Feast for Crows av George R.R. Martin
A Dance with Dragons av George R.R. Martin (misstänker dock att jag inte kommer hinna läsa båda)
Real Murders av Charlaine Harris

Får se vad som hinns med, förhoppningsvis fler böcker också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar