torsdag 26 september 2013

Top Ten Tuesday - Uppföljare

(Man vet att man är intresserad av det man pluggar om tiden bara flyger fram och man pallar hålla på till nästan halv ett på natten...)

Veckans Top Ten Tuesday handlar om uppföljare, närmare bestämt tio uppföljare som inte varit sämre än första delen, utan överträffat förväntningarna, typ. Mina kommer egentligen inte rangordnade, numreringen är för att jag ska kunna hålla koll på hur många det är.

1. Harry Potter - samtliga delar, det blev typ bara bättre och bättre för varje bok.

2. Catching Fire av Suzanne Collins. Tror inte alla håller med mig om detta, men jag tyckte att andra delen i Hunger Games-trilogin var hur bra som helst, och berörde mig än mer än första.

3. A Song of Ice and Fire, jag har nu bara läst de första tre, men jag tycker George R.R. Martins böcker bara blir bättre och bättre.

1 kommentar:

  1. Du har blivit taggad! http://boklysten.blogspot.se/2013/09/reading-habits-tag.html

    SvaraRadera