torsdag 24 oktober 2013

Bokpaket!

Idag fick jag - efter en ändå ganska kort leveranstid; endast en vecka! - hem A Feast For Crows *nöjd tjej*. Jag har den redan som e-bok i plattan och tänker läsa den nästa månad, men självklart vill jag även ha den inbunden. Dessutom har min sambo ingen platta, och vill helst läsa klart boken före mig, så då var jag snäll och beställde den åt honom. Det är två saker jag tänkte skriva om detta:

1. Bantam och Spectra är typ samma sak. Jag vill att böckerna i min bokhylla från samma serie ska ha samma format, och har därför haft stora problem med denna serie. Bantam har bara gett ut vissa av böckerna, och därför har jag vid ett tillfälle lagt ut hela 295kr för att få en upplaga som det står Bantam på. Jag googlade lite inför detta köp och förstod då att Spectra är Bantams "Sci-fi-avdelning", och beställde då A Feast For Crows från Spectra, lite en chansning. Fick den ju idag och öppnade den till och med på väg från macken där jag hämtar paket. Det står BANTAM bak på ryggen och jag kunde inte ha varit mer nöjd! Nu fick boken bara stå i hyllan under själva fotograferingen innan den lades på sambons nattduksbord. Utan omslag, jag betror ingen med omslagen på mina böcker.

2. The race is on. Som sagt så vill sambon läsa ut A Feast For Crows före mig. Lycka till säger jag! Eftersom han arbetar heltid och dessutom pendlar två timmar varje dag gör han inte mycket mer än jobbar, äter och sover och orken räcker inte till många sidor per dag. Men för att göra det lite mer schysst kommer jag att läsa klart Pride and Prejudice, Trust Your Eyes och troligtvis även Emma innan jag ger mig i kast med A Feast For Crows. Tror ändå att jag kommer ha läst klart den innan honom. Må minst kvällströtte hen vinna!

Jag kommer ge en liten uppdatering på hur långt han hunnit när jag börjat läsa, och sen är det bara att hålla tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar