onsdag 30 oktober 2013

Omslagsonsdag - Allhegona och Halloween

Den här veckan är det både Halloween och Allhelgona som gäller. Allhelgonaafton infaller på lördag och Halloween är officiellt imorgon, som jag förstår det. Det verkar dock som att Halloween har firats sedan i helgen, typ (#bor i ett studentområde). I den andan är alltså Bokpotatens omslagsonsdag denna vecka.

Mina omslag är både Halloween- och Allhelgona-inspirerade, lite död-tema, men också lite skräck.

Erica Spindels böcker (och omslag) är alltid läskiga. Charlaine Harris grave-serie har lite spännande omslag som är lite död-inspirerade. Annars gillar jag Jack the Ripper-omslaget på skräck-temat.
Sookie Stackhouse-böckerna är ju såklart lite blodiga. Dead to the World är väl inte så blodigt, men det har Alexander Skarsgård på sig, så det måste ju få vara med.

Det var nog det jag hittade vid en snabb genomgång av bokhyllan. Favoritomslagspriset slåss nog Dead Until Dark och Grave Sight om! Vad tycker ni andra?

3 kommentarer:

  1. Jag gillar nog Dead until Dark bäst!

    SvaraRadera
  2. Omslaget på Spindlers bok är helt fantastiskt, det var det första jag såg när sidan laddades :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker Santa Psyko omslaget passar till både Halloween och Allhelgona. :)

    SvaraRadera