söndag 27 oktober 2013

Söndag och inför Trust Your Eyes

Det är helt otroligt så snabbt helgerna går, och hur lite jag hinner göra under dem. Sitter just nu och gör det sista inför morgondagens seminarium och det känns som att den där extratimmen vi fick inatt inte har hjälpt särskilt mycket..

Hursomhelst läste jag ut Pride and Prejudice i torsdags, och en recension kommer inom kort. Måste bara finna motivation och tid!

Sedan blir det kanske lite märkligt att skriva om mina förväntningar inför Trust Your Eyes nu när jag är nästan 200 sidor in i boken.. Men jag kommer ändå ihåg att jag tyckte det skulle bli spännande att börja eftersom så många talat så gott om honom. Jag stötte först på Trust Your Eyes och Linwood Barclay genom Facebooks riktade reklam och eftersom jag är en sån som gör att riktad reklam fungerar bra för företag klickade jag givetvis och läste lite om boken. Inte normalt sett min typ av bok, men det lät spännande och jag har ju lovat mig själv att vidga vyerna.

Det enda jag visste innan jag började läsa var ändå att det handlar om någon som tror sig se ett mord begås i ett fönster när han kollar omkring på något som verkar vara likt google maps med gatuvy. Ungefär så.

Mina förhoppningar är alltså att den ska vara spännande. Hur jag tycker får vi väl se sedan när jag läst klart den! Men den verkar i nuläget mycket lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar