lördag 30 november 2013

Bokbloggsjerka 29 november - 2 december

Bokbloggsjerkan är tillbaka, med en lite rolig fråga denna vecka:

Vilken karaktär och/eller författare skulle du vilja slå på käften alternativt ge en kram?

Om vi börjar med en karaktär jag skulle vilja ge en kram så får jag nog svara...

...Catniss Everdeen eftersom jag tycker hon är så stark och modig. Gillar verkligen henne. Skulle väl också vilja krama typ alla Michelle Magorians karaktärer, de har det alltid så jobbigt..

Jag är inte en våldsam person, men det finns faktiskt vissa karaktärer jag skulle vilja ge ett knytnävslag i ansiktet, typ...

... Quentin i The Magicians. Han är så sjukt dryg och omotiverande, jag vill bara skaka honom och skrika åt honom att get a grip.

... hälften av alla karaktärer i A Song of Ice and Fire? Inga namn nämnda för att undvika spiolers, men Martin har verkligen lyckats skapa en hel del avskyvärda karaktärer!

Ja, det var nog det jag kunde komma på.. Återigen, kul fråga!

5 kommentarer:

  1. Tycker det var svårt denna vecka, ståt bara still i huvudet!

    SvaraRadera
  2. Åh, Michelle Magorians karaktärer, jag följer med på kramkalaset'

    SvaraRadera
  3. Jag känner bara till Martins karaktärer genom TV-serien, men jag tror jag kan hålla med där :)

    SvaraRadera
  4. Känner inte till dessa karaktärer, men någon gång kanske jag kommer att möta dem.

    SvaraRadera
  5. Visst var det en rolig fråga! Och lite svårt att välja... Känner inte till någon av de du väljer, men litar på ditt omdöme!

    SvaraRadera