söndag 10 november 2013

Bokbloggsjerka 8 - 11 november

Efter trevligt besök nu i helgen passar det perfekt med en jerka!

Denna vecka undrar Annika:

Vad önskar du dig mest av allt just nu som är relaterat till böckernas värld?

Det är en bra fråga med ganska många svar!

1. TID! Men om en vecka är det äntligen inlämning av denna promemoria som spökat i ungefär en månad, och jag kommer med gott samvete kunna lägga ner lite mer tid på både läsning och bloggen.

2. Plats! Har väl 5cm hylla kvar sedan är ännu en bokhylla fylld. Dessvärre har vi inte så mycket mer väggutrymme att ställa fler bokhyllor på...

3. Jag önskar också att jag vore en sådan som har en fantasi av det slag som verkar krävas för att få ner en bra och sammanhängande berättelse på papper. Vore ju så kul att vara författare!

4. Håller även med min mamma om att det vore härligt med en solsemester. Ligger jag i en solstol läser jag typ det jag läser på en hel månad på en vecka. Finns lite som är så bra för bokhögen!

Det får nog räcka för nu.. Tänkte lägga ner några minuter på PMn innan det blir lite läsning!

8 kommentarer:

  1. Tid och utrymme, det är mina önskningar oxå!

    SvaraRadera
  2. Liknande önskningar hos många denna helg :).

    SvaraRadera
  3. Bra önskningar! Tid och mera hyllor verkar vara stående önskningar bland alla bokälskare =)

    SvaraRadera
  4. Håller med dig i alla dina önskningar!

    SvaraRadera
  5. Det här hade jag kunnat skriva under på :)

    SvaraRadera
  6. Bra önskningar, och en solsemester i en vecka eller två innan jul och snön hade inte suttit fel :)

    SvaraRadera
  7. Hehe, ja det finns mycket man kan önska sig!

    SvaraRadera