måndag 18 november 2013

Paige Toon - Lucy in the Sky

Svensk titel: Kan inte hitta någon översättning.

Handling i korthet: Lucy är på väg till Australien från England för att gå på bröllopet mellan sina två bästa vänner när hon får ett SMS från sin sambos mobiltelefon. SMSet får henne att misstänka att sambon är otrogen mot henne, men hon hinner inte utreda något innan flygvärdinnorna uppmanar henne att stänga av telefonen. Resan till Australien blir på grund av detta annorlunda än vad som var tanken.

Kort om författaren: Paige Toon själv växte upp mellan Australien, England och USA.

Vad jag tyckte: Först och främst; chic-lit är inte min grej. Jag tycker oftast att de böckerna är ganska tomma på innehåll och förutsebara. Den här var inte så förutsebar som jag väntat mig och faktiskt ibland spännande. Den gick snabbt att läsa ut. Karaktärerna var ganska intressanta. Jag vet faktiskt inte vad mer jag ska skriva om det, den var ett trevligt tidsfördriv, och för ögonblicket var det trevligt att läsa om härliga Australien, sorg och lycka. Men nu kommer den hamna i bokhyllan och troligtvis bli hopblandad med de andra chic-lit-böckerna jag samlat på mig.

Tre ord: Trevlig, tidsfördriv, snabbläst.

Betyg: 6/10

Har du läst den? Vad tyckte du? Har du något boktips till mig? Tveka inte - lämna en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar