fredag 6 december 2013

Bokbloggsjerka 6 - 9 december

Fredag igen (!) och dags för bokbloggjerka! Den här veckan frågar Annika:

Vilken karaktär skulle du helst vilja möta IRL och varför? 

Kul fråga, och först tänkte jag att jag såklart vill träffa typ Harry Potter. Sen kom jag på att det nog inte är så enkelt. Jag vill nog inte träffa Harry Potter, det skulle nog vara otroligt awkward. Det känns bättre att träffa någon man tror att man verkligen skulle klicka med och har mycket gemensam med. Då skulle jag vilja möta någon i stil med en modern Elizabeth Bennet. Jag tror hon och jag skulle komma superbra överens!

Ja, jag är nog nöjd så. Så nu blir det till att göra sig i ordning för lite julbord med jobbet!

9 kommentarer:

  1. Elizabeth Bennet är ett bra val, modern eller ej :)

    SvaraRadera
  2. Harry Potter är populär bland bloggarna. Inte så konstigt en mysig kille med spännande förmågor.

    SvaraRadera
  3. Nej den här känner jag inte till tyvärr.
    Mia

    SvaraRadera
  4. Jag är inte heller säker på Harry Potter, jag tyckte t.o.m. han var lite dryg ibland;-)

    SvaraRadera
  5. Ja Harry Potter skulle jag med vilja träffa :)

    SvaraRadera
  6. Elizabeth funderade jag med på :)

    SvaraRadera
  7. Elizabeth hade jag nog också gärna träffat :)

    SvaraRadera
  8. Jag hittade "uppföljaren" till Stolthet och fördom, Death comes to Pemberley av P D James häromsistens, ska bli väldigt kul att se vad som har hänt med karaktärerna under åren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick upp den som tips att köpa på läsplattan, verkar lite spännande! :)

      Radera