tisdag 3 december 2013

Decemberläsning

Nu har jag äntligen kommit fram till vad jag ska försöka läsa under december.

Jag försöker ta lite från alla "kategorier" när jag ska bestämma vad jag ska läsa, och i detta fall blev det en från vill verkligen läsa-högen (Real Murders av Charlaine Harris), en från serier som jag faktiskt borde bli klar med snart-högen (I skymningens land av John Marsden) och en från böcker som jag inte vet något om-högen (Matildas sista val av Tamara McKinley). Lite tråkigt är att två av böckerna är översättningar, men eftersom I skymningens land är från när jag gick typ mellanstadiet och Matildas sista vals är en av mammas gamla böcker så är det som det är. Tror inte det gör så mycket.

I vanlig ordning hoppas jag såklart att jag ska hinna läsa ännu mer, men eftersom jag ännu inte är klar med A Feast for Crows och julen ju lite är till för att umgås också kan det bli mindre än jag tänker mig. Det återstår att se.

Nu blir det att försöka få lite plugg och diskning gjort så kanske jag får slappna av med lite läsning sedan. Jag har köpt en ministepper twist (man står typ och trampar på pedaler) så tänkte se om det går att läsa samtidigt som man gör det, vore ju perfekt! Är rädd att det blir svårt att hålla blicken fäst på texten, men det återstår att se.

1 kommentar:

  1. Det låter som träning för mig. Tänk så mycket enklare det skulle bli om jag kunde läsa samtidigt!

    SvaraRadera