måndag 6 januari 2014

2013 och på bättringsvägen!

Tack vare Chai Latte och honungsvatten mår jag mycket bättre nu, och tentaplugget går framåt. Det har inte lämnat så jättemycket tid till bloggen, men jag har plockat fram mina böcker till Enligt Os gamla boktolva, och likt många andra har jag förutom kravet på att det ska vara sedan tidigare olästa författare också lagt till att boken ska finnas i min bokhylla. Listan på böcker kommer jag lägga upp under en ny flik för utmaningar jag ska skapa. Till höger är en bild på högen böcker, och ja, det är 13 st. De två röda är dock Anna Karenina i två band.

Men! Det här inlägget tänkte jag tillägna året som har varit, men eftersom minnet inte är det bästa blir det bara sedan bloggen startade, alltså sedan slutet på augusti. Böcker lästa:

A Storm of Swords av George R.R. Martin
The Cuckoo's Calling av Robert Galbraith
En man som heter Ove av Fredrik Backman
Wuthering Heights av Emily Bront
Häxans tid av Árni Thórarinsson
The Magicians av Lev Grossman
Pride and Prejudice av Jane Austen
Trust Your Eyes av Linwood Barclay
Emma av Jane Austen
Lucy in the Sky av Paige Toon
A Feast for Crows av George R.R. Martin
I skymningens land av John Marsden
Real Murders av Charlaine Harris
Sword Princess Amaltea av Natalia Batista

Bäst måste ha varit A Feast for Crows tätt följd av En man som heter Ove.
Sämst, utan konkurrens var The Magicians.
Största överraskningen måste ju ha varit Sword Princess Amaltea, 1) för att jag ens köpte den, serier har aldrig varit min grej, och 2) för att jag tyckte den var riktigt underhållande och supermysig att läsa.

2014 inleddes med att jag igår lästa ut Matilda's Last Waltz (hade den på svenska, men köpte den engelska till plattan). Nu har jag precis läst första kapitlet i Nyckeln, och jag tror att det kommer bli ett bra bokår 2014! Till vänster bjussar jag på en bild på ett av mina nöjen strax före jul - ett 3D-pussel av Westeros. Riktigt kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar