söndag 6 april 2014

Dit och tillbaka igen

Jag verkar ha tagit en något längre paus än jag tänkt mig.. Jag hade väl inte tänkt mig någon paus överhuvudtaget, men med tentaplugg och sedan en ny kurs (som var otroligt tråkig och oinspirerande) så blev det bara inte av. Jag har uppdaterat min lista på lästa böcker och mina utmaningar, men mer en så har inte inspirationen räckt till, har knappt varit inspirerad att läsa överhuvudtaget. Nu läser jag en jätteintressant kurs i straffrätt, och inspirationen återkom omedelbart.

En hjälp på traven kan ju också ha varit att jag äntligen efter alla TYVÄRR fått ett GRATTIS - jag talar såklart om Booked, där jag fått ett recensionsex av Fyren mellan haven av M.L. Stedman. Riktigt roligt, och jag har snart kommit halvvägs.

Trots bristande inspiration har jag lyckats bocka av sju böcker från listan med olästa böcker. Namnen på alla dessa går att hitta under fliken "Läst 2014", och en efter en har jag tänkt recensera dem också såklart.

Just nu håller jag på med Fyren mellan haven där jag enligt Aldiko läst 37%, och samtidigt A Dance with Dragons som jag läst 40% av. Jag har under mitt lilla uppehåll övergivit min princip om att endast läsa en bok åt gången av den enkla anledningen att min surfplatta inte har oändlig batteritid, och när batterivarningen sätter igång vill jag inte vara strandsatt (korta laddningssladdar = går inte alltid läsa i en okej ställning). Så därför har jag två böcker igång - en surfplattebok och en fysisk bok. Kvällen innan jag fick recensionsexet av Booked påbörjade jag Brott och straff, men får se vad som händer med den nu när jag har två på surfplattan. Tyckte annars att den kändes som passande att läsa under min fördjupningskurs i straffrätt.

Färdigskrivet nu, klockan har hunnit bli alldeles för mycket. Men allt eftersom kommer det dyka upp recensioner, och såklart också andra typer av inlägg. Skönt att vara tillbaka ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar