fredag 30 maj 2014

Det där med att komma igång igen

Ja, det gick ju sådär. Men nu unnar jag mig faktiskt en paus i tentaplugget och direkt efter detta inlägg kommer jag att skriva en recension. Eventuellt skriver jag ytterligare en och schemalägger för imorgon, vi får se. Har kommit nästan halvvägs igenom Brott och straff, och kan säga redan nu att jag är positivt överraskad - hade inte förväntat mig att jag skulle tycka att den är bra, men det gör jag faktiskt. Än så länge.

Tänkte lite snabbt bara tipsa om nya filmen Maleficent. Så otroligt bra; rörande, rolig, spännande och en helt ny tolkning av Törnrosa. Jag såg den igårkväll och vill typ se den igen, helst nu. Det verkar ju som att filmskaparna är inne i en "spela in nya versioner av gamla tecknade Disney-filmer"-period, och jag gillar starkt! Alice i Underlandet, Snow White and the Huntsman och Maleficent, nu undrar jag vilket som kommer härnäst. (Det har ju kommit ut väldigt många varianter av de gamla Disney-filmerna - även om alla Disneys storys kommer från typ HC Andersen, bröderna Grimm eller typ vandringssägen - men de tre som jag nämnde är ju större produktioner som, även om de berättar ur en ny synvinkel eller väver ut lite i storyn, verkligen använder berättelsen, världen, karaktärerna och gör en häftig film för den lite äldre publiken. Personligen hoppades jag på en ny version av Askungen, och efter bara ett sök på IMDB verkar det som att den kommer under 2015. Fantastiskt.

Så, kanske lite off bok-topic - men på allvar; gå och se Maleficent och berätta sedan vad du tyckte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar