lördag 25 oktober 2014

Bokbloggsjerka 24 - 27 oktober

Har precis städat undan lite och sambon ser på fotboll. Så kunde inte riktigt tänka mig ett bättre tillfälle att sätta sig och svara på Annikas fråga i den här veckans bokbloggsjerka. Det är länge sedan jag var med, främst för att jag haft ett väldigt långt uppehåll. Så det var ju skönt att det blev något av en mjukstart för mig!

Den är veckans fråga är helt enkelt: vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

Jag är just nu ungefär 50 sidor in i Charlotte Brontës Jane Eyre. Jag ångrar lite att jag gav mig i kast med en relativt lång roman som dessutom är på lite mer svårläst engelska nu när jag precis återfått inspirationen, men än så länge är den intressant och jag drar mig inte för att sätta mig ner och läsa (vilket jag brukar göra om en bok känns för seg och tung). Som tur är har jag den på min läsplatta så slipper jag dels hålla i den tunga boken och dels slita på mitt fina läderinbundna exemplar!

Det ska bli kul att se vad ni andra läser just nu!

13 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag gillar den verkligen så långt!

      Radera
  2. så vackert band! och fin läsning!


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar det verkligen! :)

      Radera
  3. Jag älskar Jane Eyre! Har aldrig läst den på engelska men är sjukt sugen på att läsa om den på originalspråk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också om den så långt! Blir ju liten annan känsla att läsa på engelska, framförallt för att leva sig in! Tycker jag i alla fall :)

      Radera
  4. Om man ska läsa en lång, lite knepig engelsk bok, så är detta ett alldeles utmärkt val!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra! Jag gillar den så långt :)

      Radera
  5. Den har jag velat läsa länge och länge har den stått oläst i min bokhylla, men en dag så ska den bli läst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag också tänkt väldigt länge nu, men så för några dagar sedan bestämde jag mig! :)

      Radera
  6. En sådan vacker bok! Och innehållet är väldigt vackert det med!

    SvaraRadera
  7. Den ska jag snart läsa (men på svenska) som den sista i en tre på tre utmaning!

    SvaraRadera