söndag 5 oktober 2014

Inspirerande bokmässa

Dag 1 på bokmässan för mig och mamma
Då blev det ett tag mellan inläggen igen. Sedan sist har mycket hunnit hända, hela sommaren har sprungit förbi som innebar en hel del jobb och lite studier. Dessutom hade vi helt plötsligt köpt en lägenhet att flytta till, så hade en hel del att göra där också. Nu har vi bott in oss ordentligt och trivs jättebra. Bokhyllorna är tyvärr inte riktigt iordninggjorda - böckerna står där de slängdes upp för att tömma kartongerna, och det är något jag ser framemot att ta tag i. Läsning blev det inte mycket av i sommar, vet inte alls var den motivationen försvann.

Men så kom bokmässan. Veckan innan bokmässan fick jag äntligen lust att läsa den bok jag påbörjade redan i juli, och de drygt 500 sidorna gick riktigt snabbt att läsa när jag väl kände för det. Dessutom var jag ju tvungen att läsa ut den för att kunna påbörja eventuella inköp vid bokmässan (eftersom jag försöker hålla mig till en bok åt gången). Jag tror att läslusten delvis försämrades av att jag inte riktigt hade någon bok som jag kände för att läsa efter den jag höll på med.

Så småningom tänkte jag göra ett inlägg med lite mer från bokmässan, men nu tänkte jag först lägga ner lite tid på att uppdatera min oläst-lista, som påverkats en del av bokmässan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar