måndag 3 november 2014

Pluggpaus = Månadssammanfattning

Ja, vi är ju till och med ett par dagar in i november, så jag tänkte att en liten sammanfattning av oktober vore på sin plats. Tack vare bokmässan fick jag helt plötsligt lite fart på läsningen och hann läsa ut fem böcker under månaden:

Blood of the Fold av Terry Goodkind 
Mörk ängel av Laini Taylor (recension)
Britt-Marie var här av Fredrik Backman
Blod & stjärnstoft av Laini Taylor
Som om inget hade hänt av Maja Britzelli

Fyra av fem kommer från bokmässan, såklart! Bäst den här månaden måste jag säga att Maja Britzellis Som om inget hade hänt var. Jag förväntade mig att den skulle vara svår och tung med tanke på handlingen, men jag tyckte den var fantastiskt skriven, gripande och gick förvånansvärt snabbt att ta sig igenom eftersom handlingen hela tiden matades framåt. En recension kommer senare, såklart!
Jag kan inte utpeka någon som månadens sämsta eftersom ingen av böckerna överhuvudtaget var dålig. Så jag nöjer mig nog där.

Litteraturen som gäller nu..
Dessvärre har läsningen tagit tvärstopp för mig just nu, och det är inte för att Jane Eyre inte är bra. Jag vill så hemskt gärna läsa mer, men har lite svårt att rättfärdiga det när jag har så mycket att förbereda och läsa inför tentan på torsdag. Efter det hoppas jag att inspirationen fortfarande finns kvar så att jag kan avverka ytterligare några i min oläst-hög.

Pausen över!

1 kommentar:

  1. Länge sedan du skrev något på bloggen, jag har taggat dig i en enkät!

    SvaraRadera