onsdag 31 december 2014

Gott nytt år!

Årets bokjulklappar (minus Ulrikas bok)
Helt plötsligt tog 2014 slut, och imorgon ska vi lära oss att skriva 2015 istället. Det här året har inte varit ett särskilt bra bokår för mig, förutom såklart bokmässan som var årets bokhöjdpunkt. Endast 21 böcker hanns med, och det är mitt första mål nästa år att läsa fler böcker. Jag tänkte sätta ett mål på att läsa 50 böcker, så får vi se hur det går eftersom jag egentligen inte vet så mycket om hur mitt 2015 kommer att se ut.

Kaosutmaningen var den enda utmaningen som gick vägen (deltog endast i två, så). Boktolvan fick bara fem böcker överstrukna och där tänkte jag att jag får vara med ett år till för att försöka få bort kvarvarande sju och ytterligare fem till som jag ska försöka hitta i min hylla. Även kaosutmaningen har jag tänkt delta i igen. I år är det Sagan om sagorna som sammanställt listan för Kaosutmaningen, och det är Enligt O som ligger bakom boktolvan.

Jag tänkte lägga upp en ny sida med utmaningarna för 2015 så snart jag kan!

Vad gäller min olästhög så har den växt sedan oktober förra året (jag startade då, men valde att köra vidare så att det blir för varje år), men bara med fem böcker. Målet för 2015 är såklart att läsa fler än jag köper/får. Jag ska börja om på nytt på den sidan och ta bort alla böcker jag läst och även lägga till några som min sambo fått i julklapp men som också jag vill läsa och Ulrikas bok som jag fått låna med mig av mamma.

Gott nytt år på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar