söndag 18 januari 2015

Tidsbovar

Ja, så hade det helt plötsligt gått ett bra tag sedan jag bloggade senast igen.. Först och främst skyller jag på att jag lämnade in min uppsats till höstterminskursen i fredags, vilket givetvis tog en helt del tid och energi. Men nu har jag, läskigt nog, en termin framför mig med bara två datum inbokade; introduktionsföreläsning om att skriva examensarbete den 29e januari och inlämningsdatum för examensarbetet den 5 juni - så otroligt läskigt.


Sedan dess har det nästan gått två dygn, och ändå ingen blogginlägg. Det får skylla på att jag någonstans ifrån fått en kreativ ådra och känner ibland ett behov att göra något med händerna. När jag dessutom totalt fastnat i Downton Abbey passar ju inget bättre än att passa på att handarbeta när jag kollar på det! För övrigt handarbetar jag så gott som alltid när jag kollar på TV själv, har inte alls ro att bara sitta och kolla. Jag har alltid flera olika projekt på gång, allt från virkning, stickning till broderi och sömnad. Just nu håller jag på med ett broderiprojekt som är för stort och som jag gjort för lite på för att det ska vara någon mening att visa upp, men jag har kommit en bit på ett annat broderi som jag brukar varva med när jag behöver variera mig. De som sett Disneys Frost kommer förstå vad som kommer stå och ungefär hur snögubben kommer se ut. Det kommer alltså stå "some people are worth melting for". Här finns mönstret till den, det är gratis, och jag måste säg att det är ett förvånansvärt snyggt gratismönster!

Det här är trots allt en bokblogg, och för att lite hålla mig till det ämnet så har nu under januari läst ut två av böckerna jag köpte på bokmässan förra året, och nu varvar jag dem med sista boken i Divergent-serien. Jag hoppas på att kunna ta mig igen den ganska snabbt, tyvärr har jag inte tyckt om serien särskilt mycket och vill få den "överstökad".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar